Treningstips

Ha et treningsprogram
Sett deg mål med treningen din. Sett opp et treningsprogram som er tilpasset ditt nivå. Vær nøye med å trene hele kroppen. Tren ca like mange «dra-øvelser» som «press»øvelser. Slik unngår du skader og vil se bedre ut. Ikke tren styrke mer enn en time per økt. Del heller opp programmet over flere dager og roter. Pass på at hver muskel-gruppe får minst 1-2 døgn hvile mellom hver styrkeøkt. Ved å føre treningsdagbok får du bedre motivasjonen og raskere resultater.

Kosthold
Vær nøye med kostholdet. Det er blitt påstått at 80% av resultatene ved styrketrening kommer fra riktig kosthold. En banan rett etter trening, også noe proteinrik mat en halvtime/time etter trening er å anbefale. Prøv å ha et variert og sunt kosthold, med rikelig med grønnsaker, frukt og sunne proteinkilder. Drikk rikelig med vann under og etter styrketreningen.

Få et personlig tilpasset styrkeprogram
Trenger du hjelp med styrketreningen, tar du kontakt med resepsjonen på treningssenteret. Da får du hjelp av en av våre personlige trenere . De hjelper deg å maksimere effekten av din styrketrening ved å lage et personlig program for deg. De viser deg også hvordan du gjør alle styrkeøvelsene riktig, slik at du unngår skader.

  • Godt med manualer
  • Godt utvalg av vektstenger
  • Benkpress, skråbenk og skulderpres
  • Knebøy